فر توکار چیست؟

فر توکار

فر توکار چیست؟

دستگاه فر امروزه از ملزومات هر آشپزخانه ای است. در طی چند سال قبل از اجاق های گاز مبله استفاده می شد.  این نوع فرها به دلیل اینکه جای زیادی را اشغال می کرد و قابلیت ست شدن با دکوراسیون آشپزخانه را نداشت، جای خود را به فر های توکار داد. اگر می خواهید فر توکار بخرید و در خصوص مزایا و معایب آن اطلاعی ندارید، توصیه می کنم این مقاله را از دست ندهید و تا انتها بخوانید. با ما همراه باشید.

فر توکار

فر توکار چیست؟

امروزه فر توکار در آشپزخانه ها با طراحی های منحصر به فردی چشم هر بیننده ای را به خود مجذوب می کند.  فر توکار، باید در درون کابینت و یا دیوار آشپزخانه کار گذاشته شود. استفاده از این نوع فر، باعث می شود فضای زیادی در آشپزخانه اشغال نشود و آشپزخانه از نظم و جلوه ای خاصی برخوردار باشد. گنجایش فر توکار متفاوت است و با واحد لیتر قابل سنجش است.

حداقل این گنجایش 25 لیتر و حداکثر آن 70 لیتر است. این نوع فرها در انواع مختلف تولید می شوند و در بازار به فروش می رسند. اندازه این نوع فرها نیز بسته به اندازه کابینت متفاوت است. سایز این فرها از 60 *60 سانتی متر آغاز می شود و در سایز 90*60 سانتی متر ادامه دارد. قیمت فرهای توکار با توجه به مدل آن متفاوت است و شما باید از فروشگاه های مجاز نسبت به خرید آن اقدام کنید.

از جمله کشورهایی که فر توکار تولید می کنند می توان به کشورهای ایتالیا، آلمان، آمریکا، ژاپن، کره اشاره کرد. جهت خرید این مدل فرها باید نسبت به مصرف انرژی آن دقت لازم داشت. جنس بدنه ی فر یکی دیگر از مواردی است که در کارکرد آن موثر است و باید به آن توجه داشت.

انواع فر توکار

1- فر توکار برقی:

این نوع فر، از چند المنت جهت حرارت تشکیل شده است و منبع انرژی این مدل فر، از برق شهری تامین می شود.

2- فر توکار برقی گازی:

این نوع فر، از گریل برقی در قسمت بالا و شعله ی پخش کن گاز در قسمت پایین تشکیل شده است. منبع انرژی آن علاوه بر برق شهری از گاز شهری( کپسول) تامین می شود.

3- فر توکار گازی:

این نوع فر، در قسمت بالا و پایین از یک شعله پخش کن گازی تشکیل شده است. منبع انرژی این نوع فر از گاز شهری تامین می گردد.

لوازم جانبی و فضای داخلی  فر توکار

هر وسیله ی برقی دارای امکانات جانبی است. فر توکار نیز دارای لوازم جانبی است که در قیمت نهایی آن تاثیرگذار است. از مهم ترین لوازم جانبی این مدل فر می توان به؛ فن جهت تنظیم درجه حرارت، ریل تلسکوپی، سنسور میت پراب، فن های خنک کننده فر، سیستم هایی اتوماتیک جهت تمیز کردن فر اشاره کرد.

تنوره ، به فضای داخلی فر گفته می شود. این فضای مشکی رنگ اغلب با لعابی پوشش داده شده است. استفاده از لعاب به آن جهت است که مقاومت بالایی در برابر حرارت بالا دارد. برای نصب فر توکار باید از افراد متخصص بهره گرفت. زیرا این فرها برای نصب، دستورالعمل های خاصی دارند که باید با دقت انجام شوند و با کوچکترین سهل انگاری، ممکن است خطرات جانی و مالی به دنبال داشته باشند.

فر توکار

مزایا و معایب استفاده از فر توکار

فر توکار مانند هر وسیله ی دیگری، از مزایا و معایبی برخوردار است. در این بخش می خواهیم به مزایا و معایب آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

مزایا

1- به دلیل فضای کوچکی که دارد، پخت غذا با سرعت بالا انجام می شود.

2-فرهای توکار به دلیل پیشرفته بودن، از اقبال عمومی برخوردار است و محبوبیت ویژه ای در نزد مردم دارد.

3-این مدل فر، بخاطر طراحی منحصر به فردی که دارد از ظاهری زیبا برخوردار است و با انواع و اقسام دکوراسیون آشپزخانه قابلیت ست شدن دارد.

4-این مدل فر، با توجه به طراحی آن، فضای کمتری را اشغال می کند و به وسایل آشپزخانه نظم می بخشد.

معایب

1- فرهای توکار، در جای ثابتی قرار داده می گیرند و امکان جابجایی آن وجود ندارد.

2- فرهای توکار فضای کوچکتری نسبت به دیگر مدل فرها دارند.

3- هر یک از انواع فرها ( گازی و یا برقی) برای نصب می بایست با اصول و قواعد خاصی تنظیم شوند.

 

فر توکار آشپزخانه

نظرات (2)

سینا

عالی بود 👏🏻👏🏻👏🏻

    Superuser

    ممنون از همراهی شما